2017.

Firade in tolvslaget med ett gäng fina vänner, på en takbalkong i centrala Lund. Det var en fin kväll.
Idag har jag däremot spenderat hela dagen i sängen med Esther bredvid mig. Kanske den mest klockrena starten på året ändå.

Detta året ska bli bra. Förra året var det absolut värsta i mitt liv. Förlorade så mycket, och där inräknat mig själv. Nu står jag på mina fötter igen och är påväg att bli starkare än någonsin. Att äntligen känna just precis sådär, kanske är det mest värdefulla av allt. Att jag mår bra och känner mig lycklig kommer vara det absolut viktigaste detta året. Jag har inga nyårslöfte, bara en uppgift. Och det är att ta hand om mig själv, på alla plan i livet. 

Men jag hoppas 2017 ändå lyckas innehålla en del saker...Som kärlek, resor, ett lugn i själen, mindre tårar och mera skratt. Nätter med armar kring min midja. En sommar med sol, härliga kvällar i parken och dagar spenderade på stranden. Nya tatueringar. Kyssar mot mina läppar och händer i mina. Det här året vill jag låta den där vissna blomman som blev förra året få blomma ut igen och ta världen och mitt lilla liv med storm. Jag ska minnas det jag förlorat. Min älskade mormor, jag vet att hon är med mig alltid, föralltid. Och att vår kärlek för varandra kommer leva vidare i all evighet, och en dag ses vi igen. Men jag ska också blicka framåt och njuta av allt som komma skall! 
Låt oss hoppas att 2017 får bli ett hälsosamt, magiskt och lyckligt år för oss alla.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Idha Gustafsson

Välkommen in på min sida. Mitt namn är Idha, jag är tjugo år och detta är som min ventilationspunkt. Här skriver jag bra som dåliga dagar. Om både fina och förödande känslor. Då och då skriver jag om min anorexia och hur det har varit att leva med den i tio år. Om kampen. Hur jag snart snubblar över mållinjen som vinnare. Men även om fina vardagsbestyr och tråkiga tristesser.




RSS 2.0