för långsamt, för snabbt, men aldrig i takt.

Det är i mitten av oktober. Gatorna glänser av pölar som bildats från dagens höstregn, i dem speglar sig månen som ikväll är halv. Det är ganska kallt ute. Borde klätt mig bättre, men det är så enkelt att vara dumdristig och hellre se bra ut i sin nya kappa. 
Du sträcker fram din arm och tar bort en slinga går ur mitt ansikte. Jag tittar ner, men du tittar rakt på mig, släpper inte blicken. Jag får som ett slag i magen, har blivit så jävla rädd för att släppa nära inpå. Är så rädd att bli behandlad sådär igen. Är så jävla rädd för att älska och att någon tar hela mig och sedan inte längre vill ha mig. Fan. Du har gjort mig så jävla rädd. Jag lyfter blicken och ser dig i ögonen. "Fan vad du är fin" säger du med en röst så övertygad att jag faktiskt tror att du menar det. Jag kan inte låta bli att le. "Så jävla fin, fattar du det". Min blick viker sig och du tar tag i min haka för att föra blicken tillbaka till din. Vi blir stående där ett tag, sedan sträcker du dig fram, omfamnar mig och på en regnblöt gata i mitten av oktober kysser du mig för första gången.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Idha Gustafsson

Välkommen in på min sida. Mitt namn är Idha, jag är tjugo år och detta är som min ventilationspunkt. Här skriver jag bra som dåliga dagar. Om både fina och förödande känslor. Då och då skriver jag om min anorexia och hur det har varit att leva med den i tio år. Om kampen. Hur jag snart snubblar över mållinjen som vinnare. Men även om fina vardagsbestyr och tråkiga tristesser.




RSS 2.0