Jag går brevid men halkar efter, jag orkar inte springa mer...

Det finns vissa tider på året då allt känns lite jobbigare, lite värre och lite svårare än andra. Tider på året som år innan varit perioder i ditt liv då du genom gått svåra saker.
Det kan handla om precis vad som helst, men det viktiga i dessa situationer är att du ser dig själv för den du är. Att du inser att det är okej att inte alltid vara stark, det är okej att falla ibland, att inte längre orka, att känna modet svika.
Jag är en person som tror på andra, jag tror alltid att andra ska klara det. Det är i sig en väldigt god egenskap, men man måste våga tro på sig själv på samma sätt. Det är dock inte lika enkelt många gånger.

För några dagar sedan hade jag ett ganska långt samtal med en person som betyder mycket för mig. Hon sade, ¨Vi ska hjälpa varandra genom livet. Det du känner och det du går igenom har även jag gått igenom och känt. Det kommer komma perioder då vi kommer gråta mer än vi skrattar och även tvärtom , men vi ska ta oss igenom det och det gör vi tillsammans, livet ut¨.
Jag är så oerhört tacksam för de fina och helt fantastiska människor jag har i mitt liv. Jag är tacksam för det jag får och det jag har. Alla är inte lika lyckligt lottade. Alla har inte någon som tror på dem när dem inte tror på sig själv. Det kanske inte är något större stöd, men jag tror på dig. Från djupet av mitt hjärta tror jag på dig. Jag vet att du kan ta dig igenom det, jag vet att du klarar det. För du är stark, du är vacker och du är helt perfekt precis som du är. Jag tror på dig.

Stay strong/ Idha Hope



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Idha Gustafsson

Välkommen in på min sida. Mitt namn är Idha, jag är tjugo år och detta är som min ventilationspunkt. Här skriver jag bra som dåliga dagar. Om både fina och förödande känslor. Då och då skriver jag om min anorexia och hur det har varit att leva med den i tio år. Om kampen. Hur jag snart snubblar över mållinjen som vinnare. Men även om fina vardagsbestyr och tråkiga tristesser.




RSS 2.0