Sextonde december och kvällstankar.

Har jobbat så himla mycket den senaste tiden. så mycket att jag tackade nej till att jobba imorgon, en lördag och allt..Men när huvudet värker och kroppen ömmar, och en mest vill sova måste man lyssna på sig själv. 

Känner mig mest ganska tom. När livet varit så himla turbulent under ganska lång tid, då kanske man blir alldeles tom och blank när det sakta men säkert börjar lugna sig. Som om all glöd brunnit ut. Så är det och så får det vara nu. Jag tänker att det är en period. Ett litet tag innan jag är på banan och glädjerus och vardagspepp är tillbaka. Och kanske inte minst min energi, som verkar vara som bortblåst ur denna själ.

Men tänkte också på en sak. Oavsett vad en känner och hur orättvist och dumt livet kan vara emellertid, så är det ju trots detta jävligt bra och fint också. Känns viktigt att tänka på det när livet mest är ett mörker utanför fönstret, hjärtat ömmar och kroppen längtar till något annat än det som just är.
Som en bra person sa till mig idag, "Efter regn kommer alltid solsken Idha", och det är ju himla sant. Livet kan ju inte vara bara regn och motvind. Lite sol, regnbågar, stjärnklara natthimlar och medvind måste ju också inrymmas. Nästan lite för lätt att glömma det när det regnar som mest. Men jag ska bli bättre på att påminna mig själv om det. Det blir ju bra till slut. Det bara blir det. 

Fredag och allt dessutom och det väntar massor av mys och roligheter. IKEA-shopping, middagsbjudning, kompishäng och syskongos. En ledig helg kan ju knappt bli bättre såhär precis innan jul och allt. Puss och ta hand om er.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Idha Gustafsson

Välkommen in på min sida. Mitt namn är Idha, jag är tjugo år och detta är som min ventilationspunkt. Här skriver jag bra som dåliga dagar. Om både fina och förödande känslor. Då och då skriver jag om min anorexia och hur det har varit att leva med den i tio år. Om kampen. Hur jag snart snubblar över mållinjen som vinnare. Men även om fina vardagsbestyr och tråkiga tristesser.




RSS 2.0